Projekt W Głębi ma na celu przedstawienie i konfrontację zróżnicowanych sposobów postrzegania i rozumienia natury. Zrealizowane w jego ramach prace konsekwentnie ukazują cykliczne wzorce występujące w naszej codziennej rzeczywistości, opierające się na stałej, powtarzalnej przemianie procesu konstrukcji w dekonstrukcję i ponownej rekonstrukcji oraz ich ciągłej wymianie.
Ta uniwersalna wymiana jest analogiczna do powstawania, rozrostu rzeczy, obiektów czy elementów ożywionych, który poprzedza ich niszczenie, obumieranie i rozkład i po którym następuje ich ponowny wzrost. Jeden cykl stymuluje kolejny. Wszystkie przedmioty – ożywione i nieożywione są mu poddane.
Proces postrzegania środowiska odkrywa przed naszymi oczami przejawy zarówno jego celowego kształtowania, jak i chaosu; porządku i zaburzenia; tworzenia wzorów i zupełnej przypadkowości. Wszystkie te manifestacje materii otoczenia ukazują ciągłość ich przemiany. Przedmioty, przyroda, stworzenia podlegają ciągłemu przemijaniu.
Przyjmując perspektywę „ze środka na zewnątrz”, kontemplujemy bezmiar rzeczy; z kolei zaglądając w głąb odkrywamy całkiem odrębny wszechświat. Ludzkość stoi gdzieś pośrodku, pomiędzy światem makro i światem mikro, mając możliwość z tego strategicznego punktu widzenia próbować zrozumieć i czerpać z obu tych rzeczywistości. Porównanie skali mikro- i makro-kosmosu naszego świata stanowi intrygującą dwoistość, pokazuje analogie między nimi występujące. Razem te dwa światy pozwalają na widzenie zarówno potęgi, jak i nikłości człowieka jako ich elementu. Wszystko rozgrywa się we wszechświecie ulegającym rozproszeniu, starzeniu, dążącemu do ostatecznego zatrzymania.
Proces ten może być opóźniany, ale nigdy nie zostanie zatrzymany. Człowiek znajduje się w wyjątkowej pozycji, której unikalność polega na możliwości rozpoznania i zaakceptowania faktu własnego istnienia. Dzięki tej świadomości ma sposobność koncentrowania energii na próbie zrozumienia swojego przeznaczenia. Konstruktywna interwencja ludzkości w przebieg procesu przemiany materii może też służyć jako sposób na czasowe jej opóźnianie – dążymy bowiem do osiągnięcia stanu stabilizacji i relatywnej trwałości w zmieniającym się wszechświecie.
W Głębi ukazuje dwoistość pojęcia przemiany rzeczy. Pokazuje, że człowiek jest zarówno widzem, jak i uczestnikiem ciągle zmieniających się i równoważących się sił. Rysunki i obrazy przedstawione w ramach wystawy wyrażają nasze organiczne połączenie z naturalnym otoczeniem. Służą jako symbol tworzenia lub przetwarzania rzeczy, a także procesów odtwarzania.
Urodzony w 1974. Dyplom na Teksańskim Uniwersytecie Stanowym (Southwest Texas State University), Magna Cum Laude. Absolwent metaloplastyki oraz malarstwa. Z biegiem lat przyjął bardziej narracyjną stylistykę w obrazach, za główne tematy obierając geografię, entropię, konstrukcję i dekonstrukcję. Wystawiał licznie w USA i Polsce. Jego prace opublikowano również w 60. tomie prestiżowego przeglądu New American Paintings: vol.60, New American Paintings: 15 years oraz Manifest Gallery – Third International Painting Annual, 2014.
Tytuł pracy: Jaskinie – panorama
druk; 2017
Tytuł pracy: Góra z kulą
akryl na płótnie; 50 x 50 cm; 2016
Tytuł pracy: Asteroida 2
akryl na płótnie; 50 x 50 cm; 2016
Tytuł pracy: Asteroida 1
akryl na płótnie; 50 x 50 cm; 2016
Tytuł pracy: Asteroidy
pióro na papierze; 7 x 7 cali; 2016
Tytuł pracy: Galaktyki
akryl na płótnie; 130 x 114 cm; 2011
Tytuł pracy: Kamień
akryl na płótnie; 100 x 100 cm; 2014
prace cyfrowe z serii Black Mountains (Czarne góry)
wybór prac z serii White Pen Drawings (Rysunki białym piórem)
Tytuł pracy: Bakteryjna wojna ras
akryl na płótnie; 120 x 100 cm; 2016
Tytuł pracy: Stos S-kształtny
akryl na płótnie; 100 x 100 cm; 2014
Tytuł pracy: Masa III
akryl na papierze; 21 x 30 cm; 2017
Tytuł pracy: Masa I
akryl na papierze; 21 x 30 cm; 2017
Tytuł pracy: Masa IV
akryl na papierze; 21 x 30 cm; 2017
Tytuł pracy: Masa II
akryl na papierze; 21 x 30 cm; 2017
Tytuł pracy: Płonący węgiel
akryl na płótnie; 100 x 100 cm; 2015
Tytuł pracy: Stos węgla
akryl na płótnie; 50 x 50 cm; 2016
Tytuł pracy: Skała w graffiti
akryl na płótnie; 100 x 100 cm; 2014
Tytuł pracy: Skalna ściana
akryl na płótnie; 100 x 100 cm; 2014
wybór prac z serii Tree Rings (Pierścienie drzew)
tusz na papierze; 15 x 15 cm; 2017
wybór prac z serii The White Album (Biały Album)
pióro na bibule; 17 x 29 cm; 2013
wybór prac z serii Caves (Jaskinie)
pióro na papierze; 7 x 7 cali; 2017